فردي كه مبلغ سه ميليون ريال از حساب يك شهروند در اصفهان بصورت اينترنتي سرقت كرده بود توسط كارشناسان پليس فتا شناسايي و دستگير شد.
در پي شكايت شهروندي در اصفهان مبني بر اينكه فرد يا افراد ناشناسي از حساب وي مبلغ سه ميليون ريال برداشت و با آن كارت شارژ خريداري شده ،موضوع در دستور كار كاراگاهان پليس فتا استان قرار گرفت .
"سرهنگ مرتضوي" با اعلام اين خبر افزود: پس از بررسي هاي تخصصي و انجام استعلامات لازم نهايتآ متهم ساكن اصفهان شناسايي و دستگير شد.
سرپرست پليس فتا استان اصفهان عنوان داشت: متهم كه در مواجه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتاً به بزه انتسابي اقرار و انگيزه خود را سود جويي عنوان داشت.
1- رمز كارت خود را به صورت دوره اي تغيير دهيد و سعي كنيد از شماره هايي كه قابل حدس زدن هستند ، نظير سال تولد ، شماره شناسنامه يا اول يا آخر شماره تماس يا شماره ملي به عنوان رمز استفاده نكنيد.
2-اگر مجبوريد كارت عابر بانك خود را به فرد ديگري بسپاريد، پس از اتمام كار رمز خود را عوض نماييد.
3-به هنگام عمليات بانكي با دستگاهاي خود پرداز(ATM) مراقب باشيد.افرادي به بهانه هاي مختلف دنبال شماره حساب،شماره كارت و رمز هاي اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده نكنند.
4-موجودي حساب خود را با نگهداشتن رسيد هاي بانكي (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسي كنيد و هرگونه مغايرت را به بانك اطلاع دهيد.
5- از يك رمز براي حساب هاي مختلف بانكي استفاده نكنيد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا